همه چیز درباره استیل۳۰۴

همه چیز درباره استیل۳۰۴


همه چیز درباره ورق استیل ۳۰۴

استیل 304 که به استی ضد زنگ یا ورق استیل نگیر معروف است یکی از پرکاربردترین ورق های استیل در سطح جهان است .

این ورق نسبت به گرید 316 مقاومت کمتری در برابر خوردگی دارد اما از تمامی گرید های ورق 201 و ورق استیل 430 و ورق استیل 420 در برابر زنگ زدن مقاومت تر است.

انبار ورق استیل

ساختار و خصوصیات ورق استیل 304

ترکیب شیمیایی

ورق استیل 304 از آلیاژهای آهن، کروم، و نیکل تشکیل شده است. ترکیب دقیق این آلیاژها به ورق خصوصیات ضد زنگ و مقاومت مکانیکی بالایی می دهد.

مقاومت به زنگ‌ زدگی

استیل 304 چونکه حاوی 18% کروم و 8% نیکلاست دارای مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی و خوردگی است.

مقاومت مکانیکی

ورق 304 دارای استحکام و مقاومت مکانیکی بالایی است که آن را برای استفاده در شرایط سخت مثل میز کار فست فود مناسب می‌سازد و می تواند فشار و وزن بالایی را تحمل کند.

مقاومت به دماهای بالا

ورق استیل 304 می‌تواند در دماهای بالا حدود 300 تا 400 درجه سانتی گراد نیز عملکرد مناسبی داشته باشد.

کاربردهای استیل ۳۰۴

کاربردهای ورق استیل 304

وسایل آشپزخانه

ورق استیل 304 به علت مقاومت به زنگ‌زدگی و خوردگی، در تولید سینک‌ها، ماشین‌های ظرف‌شویی، اجاق‌ها و ماشین لباسشویی و سایر وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد به شکلی که اکثر اکسسوری های موجود در آشپزخانه ها از استیل 304 ساخته شده است.

صنعت مواد غذایی

برای تجهیزات تولید مواد غذایی و صنعت آشامیدنی‌ها به دلیل ویژگی‌های آنتی باکتریال و مقاومت به زنگ زدن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجهیزات پزشکی

ورق استیل 304 در تولید تجهیزات پزشکی و دندانپزشکی نظیر ابزارهای جراحی و تجهیزات تشخیص به دلیل مقاومت به زنگ‌زدگی و بهداشتی بودن مورد استفاده است.

صنعت خودروسازی

در تولید قطعات خودرو نظیر رادیاتور و قطعات مربوط به سیستم‌های آب و هوا به دلیل در ارتباط بودن با مواد خورنده مثل آب  و اسید های ضعیف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختمان و دکوراسیون

ورق استیل 304 در اجزای معماری داخلی و خارجی ساختمان‌ها مانند نمای خارجی، درب‌ها و پنجره‌ها به دلیل استحکام و زیبایی آن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

قیمت ورق استیل 304

به دلیل مقاومت این گرید در برابر خوردگی و به کاربردن فلزات گرانبها قیمتی بیشتر از ورق استیل 430 و 201 دارد اما به نسبت ورق استیل 316 و ورق استیل 309 ارزان قیمت تر است.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *